Увага — верхні опори!
Як і амортизатор, комплект для кріплення підвіски (верхня опора) піддається тисячам ударів на кожен кілометр, а за 80 000 кілометрів пробігу цей невеличкий, але важливий компонент підвіски витримує до 75 мільйонів рухів! Уявіть, як така кількість суто механічного впливу псує його гумові компоненти.
Зношені кріплення негативно впливають на керованість і безпеку автомобіля. Ступінь зносу залежить від типу доріг, характеристик водіння та самого транспортного засобу. Однак хорошим орієнтиром є те, що якщо стійки зношені, цілком ймовірно, верхні опори також зношені. Тому комплекти для кріплення підвіски слід міняти при кожній заміні стійок.
Послуги СТО від MakeCar
Верхні опори (монтажні комплекти) забезпечують гумову подушку між шасі та підвіскою, що зменшує навантаження на підвіску шляхом поглинання вібрації. У передніх комплектах також є підшипник, який дозволяє керму повертати стійку з колесами. Якщо відпустити кермо, воно повертається в природне пряме положення. Монтажні комплекти можуть впливати на кут розташування амортизатора–якщо гума зношена, це може спричинити додаткове навантаження на амортизатор та компоненти його кріплення. Зношені підшипники також утворюють стукіт, що найбільше відчувається в гібридних та електричних транспортних засобах через безшумність їх двигуна.
Діагностика стану верхніх опор
Тест-драйв автомобіля – особливо з пробігом понад 80000 км–є ключовою частиною діагностики підвіски, у тому числі комплектів кріплення, і допомагає виявити та пояснити проблеми автовласнику. Для перевірки краще прокласти маршрут неподалік від станції.
▼3-хвилинна дистанція до 1,5 кілометрів, де можна прискорюватися, різко гальмувати та безпечно маневрувати. Швидкість – не вище 50 км/год. Бажано обирати маршрут подалі від напруженого трафіку, щоб можна було скористатися неодноразово.
▼Прислухайтеся до шумів, відмічайте вібрацію керма та будь-які порушення в кермуванні.
▼Вибоїсте дорожнє покриття/ «лежачі поліцейські» дозволять оцінити жорсткість їзди.
▼Поверніть кермо та зніміть з нього руки–кермо повертається у пряме положення?
▼Повернувшись до станції, усуньте будь-які інші фактори, такі як надмірний рух (люфти) інших компонентів підвіски (кульові опори та втулки).
Придбати опори амортизатора в MakeCar
Поради щодо візуального огляду
Розбиті / тріснуті металево-гумові з’єднання: це може бути спричинено агресивною їздою або дорожніми умовами (вибоїни та нерівності поверхні). Може призвести до надмірної вібрації, що передається на систему рульового кермування транспортного засобу та водія, знижуючи комфорт, збільшуючи втому; змінені параметри амортизації підвіски; прискорений знос підвіски і взаємодіючих елементів.
Заклинило підшипник: трапляється від некоректного встановлення, якщо під час затягування гайок до необхідного моменту автомобіль не був опущений на колеса, а знаходився на підйомнику. Може призвести до надмірної вібрації, що передається на систему кермування транспортного засобу та водія, для поворотів керма буде потрібно збільшене зусилля, кермове колесо не повернеться в пряме положення після відпускання керма, і з’явиться шум у підвісці.
Деформація / люфт підшипника верхньої опори: можливі від надмірного навантаження на вісь, агресивного стилю водінням або дорожніх умов (таких як вибоїни та нерівності дорожнього покриття). Це може призвести до підвищених вібрацій, що передаються на систему кермування автомобіля та водія, зміни параметрів амортизації підвіски та шуму підвіски.
Комерційні поради
Після заміни зношених верхніх опор переконайте автовласника перевірити автомобіль на тест-драйві ще раз! Він миттєво відчує різницю, і це додасть ще більше впевненості у високому рівні вашого сервісу.
KYB постачає повний асортимент комплектів для кріплення з префіксом номера деталі SM –це означає, що кріплення, підшипник і всі гайки, гвинти та інші супутні елементи включені.
NB! Будьте уважні при порівнянні цін на монтажні комплекти від різних постачальників: більшість з них не пропонує повний комплект.
Ставай партнером MakeCar

ADstyle №51