Як уникнути виходу з ладу гальмівних колодок через перегрів?

Після довготривалого з’їзду з пагорба або частого гальмування може відчутно послабитися гальмівна педаль та зменшитися гальмівна сила. Це може бути явищем «теплового перепаду» у гальмівній системі. Якщо автомобіль продовжує рухатися в такому стані, то гальмівна система може зазнати серйозних наслідків. Наприклад: відмова гальм.

Отже, що таке «тепловий перепад»?
Як цього уникнути під час керування транспортним засобом?

Що таке «тепловий перепад»?

У процесі роботи гальмівної системи продуктивність гальм зростає до оптимальної, якщо температура гальмівної колодки буде підійматися до певної величини. Але ефект від гальмування буде все гіршим і гіршим, якщо температура перевищить критичні показники. Це явище і має назву «тепловий перепад».

«Тепловий перепад» зазвичай виникає, коли гальмівна система працює з понаднормовим навантаженням впродовж тривалого часу, наприклад, коли важкий вантажний автомобіль довго з’їзджає донизу. «Тепловий перепад» в гальмівній системі може також виникати в автомобілях, які часто рухаються гірськими дорогами або перебувають в інтенсивних умовах водіння. Якщо продуктивність гальмівних колодок знижується, це може призвести до ДТП або з’їзду автомобілів з дороги. Тому на деяких ділянках автомагістралей встановлено «запасний від’їзд для вантажівок» (Track Escape Ramp—TER)—задля екстреної зупинки транспортних засобів, у яких відмовили гальма.

Послуги СТО від MakeCar

Досконалі водійські навички можуть допомогти запобігти «тепловому перепаду»

Не рухайтеся на нейтральній передачі. Під час з’їзду згори накатом на «нейтралі» автомобіль по інерції буде рухатися все швидше й швидше, що призведе до збільшення гальмівного навантаження при натисканні на гальма. Ймовірно, це спричинить перегрів гальмівної системи, що, в свою чергу, призведе до «теплового перепаду». Тому під час з’їзду згори слід тримати ввімкнену передачу, аби зменшити навантаження на гальма завдяки використанню практики гальмування двигуном.

Шановні водії! Обов’язково контролюйте швидкість транспортного засобу. Під час з’їзду на тривалу відстань належним чином

використовуйте інтервальне гальмування, щоб контролювати швидкість транспортного засобу та не перевантажувати його—це зменшить навантаження на гальмівну систему. Коли під час гальмування починається перегрівання, зупиніться відпочити та дочекайтеся, доки гальмівна система не повернеться до нормальної температури, завдяки природному охолодженню. Не охолоджуйте гальмівні диски водою, адже це може спричинити їхній розрив, що негативно вплине на безпеку водіння. Крім того, регулярно перевіряйте компоненти гальмівної системи, такі як: гальмівна рідина, гальмівні диски, гальмівні колодки та гальмівні шланги. Переконайтеся, що гальмівна система працює належним чином.

Що викликає «тепловий перепад»?

«Тепловий перепад» головним чином відбувається через те, що гальмівні колодки містять органічні речовини, які під час процесу виробництва набувають твердого стану. Якщо температура гальмівної колодки під час гальмування перевищує критично допустиме значення, ці органічні складові у гальмівній колодці почнуть термічно розкладатися та плавитися, утворюючи дим. Плавлена рідина виступає в ролі мастила, зменшуючи коефіцієнт тертя. Саме це й призводить до явища «теплового перепаду».

Ставай партнером MakeCar

ADstyle №50