
КАЛІБРУВАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ СИСТЕМ ПІСЛЯ РОБІТ З ПІДВІСКОЮ
Неможливо уявити сучасний автомобіль без різноманітних електронних систем, що забезпечують комфорт та безпеку водія. З кожним роком їх все більшає у нових поколіннях автомобілів і не лише преміум-класу. Тому майстерні часто питають: "Чи справді потрібно завжди заново відкалібрувати ці системи після робіт з підвіскою?" Далі, разом з керівником технічної підтримки від BILSTEIN, Мустафою Явузом, пропонуємо розглянути, коли та чому необхідне калібрування асистент-систем:
Яких автомобілів це стосується?

Зазвичай це автомобілі з системами автоматичного налаштуванням кута нахилу фар, електронного регулювання сили демпфування, попередження про виїзд зі смуги руху, система контролю дистанції. У таких випадках після ремонту підвіски та/чи ії переобладнання, модифікації, обов'язково виконується ще й калібрування. Бо це єдиний спосіб забезпечити, щоб бортові датчики і далі правильно «зчитували» нову стандартну ситуацію. Стосується, наприклад, датчиків: висоти кузова, швидкості поперечного прискорення, блокування колеса, радар-датчиків, лідар-датчиків та передньої відео-камери. Передумовою цього є взаємодія датчиків, блоку керування та виконавчих механізмів за принципом збору, обробки та видачі данних. Якщо якась із ланок цього ланцюжка змінюється, решту теж треба відповідно переналаштувати унаступних випадках.
Коли необхідне калібрування?
▼ Після демонтажу та монтажу амортизаторів або підвіски;
▼ Після демонтажу та монтажу датчиків висоти кузова, поперечних важелів підвіски, підрамника;
▼ Після заміни блоку керування.
Калібрування електронних систем належить до «обов'язкових заходів після модифікації підвіски/ зміни кліренсу». Майстру потрібні глибокі фахові знання, щоб і після модифікації підвіски, знову забезпечити повний функціонал цих систем для водія. Тому що зазвичай необхідно навчити асистент-системи працювати з новим стандартом регулювання.
В яких системах слід очікувати збій функції?
1) Регулювання сили демпфування при автоматичному налаштуванні більш точних-чітких характеристик, коли майже не відчувається зміна різних режимів водіння: комфорт, спорт та автоматичний режим.
2) Електронне регулювання фар. Кут світла занадто низький і веде до поганої видимості або занадто високий і сліпить учасників зустрічного руху.
3) Система попередження про виїзд із смуги руху та контроль дистанції. Курс, дорога, зчитується неправильно. Наслідком може стати несвоєчасне реагування (зарано/запізно) і регулювання, від появи сигналу «помилка» і до відключення системи безпеки.

ADstyle №48