Обслуговування гальмівної системи електрифікованих автомобілів

Оскільки важливість електромобілів зростає, виникає потреба в належних запасних частинах і послугах. ATE—це добре відомий бренд преміумкласу компанії Continental, який пропонує технології та продукцію для гальмівних систем, що мають таку саму якість, як і продукція виробника автомобіля.

ЯКИХ ВИДІВ ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ (УСЕ ЩЕ) ПОТРЕБУЄ ГАЛЬМІВНА СИСТЕМА ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ (ГІБРИДНИХ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ТА ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ З АКУМУЛЯТОРНИМ ЖИВЛЕННЯМ)?

Загалом, якщо порівнювати із автомобілями, оснащеними двигуном внутрішнього згоряння, гальмівні колодки електромобілів зношуються менше завдяки рекуперативному гальмуванню. Однак більш тривалий термін експлуатації частково нівелюється масою автомобіля (причиною цього є акумулятор) і супутнім збільшенням його ваги. Цей ефект є ще більш вираженим у гібридних транспортних засобах, які мають справлятися з двома приводами одночасно. Тож технічне обслуговування гальмівної системи електромобілів, зокрема заміна гальмівної рідини, також будуть проводитися на станціях технічного обслуговування. Оскільки змінюється тип пошкоджень, виникає необхідність виконання інших робіт, як-от заміна пошкоджених унаслідок корозії гальмівних дисків, що використовуються значно рідше через рекуперативне гальмування, і видалення слідів зношування з барабанних гальм. Барабанні гальма починають усе частіше знову використовуватися в електромобілях. Однак точні інтервали технічного обслуговування та ремонту передбачити складно, оскільки ця технологія постійно й швидко розвивається.

ЯКОЮ Є СИТУАЦІЯ ЗІ ЗАМІНОЮ ГАЛЬМІВНИХ КОЛОДОК?

Якщо говорити про дискові гальма, то заміна колодок усе ще є актуальною. Однак причини, з яких колодки замінюють зараз, інші, ніж у минулому—тобто не через зношування, а через збільшений ризик утворення корозії. «Плівкова іржа» виникає через те, що гальма в електромобілях використовуються набагато рідше завдяки наявності рекуперативного гальмування, і тому все більше виробників оснащують автомобілі барабанними гальмами. Закриті системи дають змогу зменшити сприятливість цих гальм до іржі, що зазвичай дозволяє значно збільшити термін їхньої експлуатації, оскільки механізми й гальмівні поверхні добре захищені від впливу корозійних речовин, наприклад, під час дощу й контакту із сіллю.

Послуги СТО від MakeCar

ЧИ Є ОСОБЛИВІ ПРАВИЛА, ЯКИХ СЛІД ДОТРИМУВАТИСЯ ПІД ЧАС ЗАМІНИ ГАЛЬМІВНОЇ РІДИНИ?

Так. Персонал станцій технічного обслуговування має знати про деякі особливості заміни гальмівної рідини на електромобілях. До таких особливостей можна віднести придбання гальмівної рідини, придатної для електромобілів, як-от Continental ATE Super DOT 5.1. Це унікальна рідина з низькою в’язкістю і високою температурою кипіння із вмістом вологи.

ЧИМ ФРИКЦІЙНІ НАКЛАДКИ ДЛЯ ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ ВІДРІЗНЯЮТЬСЯ ВІД ЗВИЧАЙНИХ?

Для запобігання корозії гальмівних дисків розробляють та випробовують різні покриття, виготовлені з відповідних фрикційних матеріалів. Такі випробування проходять і тверді металеві покриття. Нині також часто використовуються фрикційні накладки з низьким вмістом вуглецю в сталі. Барабанні гальма також придатні для вирішення проблем із корозією (див. відповідь на запитання № 9 нижче, а також інформацію, що наведено в досьє), і випробування їхнього застосування на передніх осях уже проводяться.

ЧОМУ БАРАБАННІ ГАЛЬМА ЗНОВУ ПОЧАЛИ ВИКОРИСТОВУВАТИ НА ЗАДНІЙ ОСІ ДЕЯКИХ ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ?

В електромобілях гальмування значною мірою відбувається за рахунок рекуперації, тому гальма використовуються рідше. Особливо це стосується задньої осі, де гальмування відбувається не часто. У випадку використання дискових гальм це означає значно підвищений ризик утворення корозії та пов’язану із цим схильність до утворення іржі, особливо взимку. Закрита система барабанних гальм допомагає зменшити їхню сприйнятливість до вологи, холоду й впливу солі, що застосовується для боротьби з ожеледицею, і, як наслідок, вони менш схильні до іржавіння.

ЧИ ВІДРІЗНЯЮТЬСЯ ВОНИ ВІД ПОПЕРЕДНІХ БАРАБАННИХ ГАЛЬМІВНИХ СИСТЕМ ДЛЯ АВТОМОБІЛІВ ІЗ ДВИГУНОМ ВНУТРІШНЬОГО ЗГОРЯННЯ?

Основні функції барабанних гальм залишаються незмінними. З огляду на характерні особливості змінюється лише кілька деталей: барабанні гальма, установлені в електромобілі, розраховані на більший пробіг, вони мають кращі антикорозійні властивості й герметичність, завдяки якій пил утримується всередині гальмівної системи—цей пил можна видалити під час наступного візиту до станції технічного обслуговування. З метою зменшення рівня забрудненості дрібнодисперсним пилом компанія Continental нещодавно розробила новий продукт—електричні паркувальні гальма EPB SI (Electronic Parking Brake—Simplex). Новою особливістю цих гідравлічних барабанних гальм є те, що вони можуть виконувати функцію електромеханічних паркувальних гальм. Електричні паркувальні гальма EPB-SI засновано на принципі Simplex (EPB-Si). Вони дуже міцні й потребують лише незначного технічного обслуговування, що відповідає зростаючим вимогам до терміну експлуатації електромобілів. Застосування електричних паркувальних гальм також дає виробникам транспортних засобів більшу свободу й більше можливостей під час проєктування салону та встановлення систем допомоги керування автомобілем. Також барабанну гальмівну систему можна масштабувати, що робить її придатною для малих і великих транспортних засобів із вагою до 3,5 тонн (а іноді навіть і з більшою вагою). Детальнішу інформацію про барабанні гальма, зокрема інформацію про майбутні етапи їхньої розробки, можна знайти в досьє «Головні аспекти розробки майбутніх барабанних гальм компанією Continental—Continental AG» (Continental Focuses on the Future of Drum Brakes—Continental AG).

Ставай партнером MakeCar

Фото 1. Барабанні гальма ATE EPB-SI

Барабанні гальма мають одну суттєву перевагу над дисковими — вони менш сприйнятливі до іржі, і це є ключовим моментом при врахуванні стандартно меншого навантаження на гальмівну систему електромобілів.

ADstyle №51