Як часто або через скільки кілометрів пробігу потрібно змінювати гальмівні колодки?
Це часте запитання, на яке, однак, не можна дати однозначної відповіді. Оскільки на зношуваність гальмівних колодок впливає багато факторів, і навіть беручи до уваги одну і ту ж модель автомобіля, деякі власники транспортного засобу можуть продовжувати їздити сотні тисяч кілометрів, тоді як іншим доводиться замінювати гальмівні колодки вже через кілька десятків тисяч кілометрів. Отже, які фактори впливають на швидкість зношування гальмівних колодок?
Вага автомобіля і швидкість руху
Як ми всі знаємо, гальмування—це процес перетворення кінетичної енергії транспортного засобу у теплову енергію гальмівної системи, яка в кінцевому результаті виділяється в навколишнє середовище. Іншими словами, кінетична енергія транспортного засобу безпосередньо визначає навантаження на гальмівну систему. Тоді що ж впливає на кінетичну енергію? Це вага і швидкість. З цієї точки зору, чим більшу вагу (включаючи власну вагу та вантажопідйомність) має транспортний засіб, і чим швидше він їде, тим швидше зношуються гальмівні колодки.

Тепло, що виділяється від гальмування, може, в екстремальних умовах, навіть спалити гальмівний диск.

Матеріал для гальмівних колодок і гальмівних дисків
Як ми вже згадували, фрикційний матеріал для виготовлення гальмівних колодок і гальмівних дисків різноманітний, а формула, яку використовують різні виробники, відрізняється, що призводить до різної продуктивності та зносостійкості гальмівних колодок. Наприклад, напівметалеві гальмівні колодки мають більшу зносостійкість через високий вміст металу, тоді як деякі інші можуть пожертвувати зносостійкістю заради інших аспектів високої продуктивності.

Купити гальмівні колодки Remsa
Зносостійкість різна в залежності від фрикційних матеріалів.
Умови дорожнього руху
Транспортні засоби поводять себе по різному в різних умовах руху, як наслідок, різні вимоги до гальмівної системи. Наприклад, подорожуючи в людному центрі міста, де рухаються автомобілі та інші транспортні засоби, а також пішоходи, водіям доводиться часто гальмувати, відповідно до реальної ситуації. Під час руху по незаблокованих дорогах транспортні засоби можуть стабільно рухатися на високій швидкості протягом тривалого часу з меншою кількістю гальмування, і тоді зношення гальмівної системи буде відрізнятися від тих автомобілів, які рухаються в центрі міста.


Інтенсивний рух також може прискорити зношування гальм
Звички водіння
Крім зовнішніх умов, на знос гальмівної системи впливають і звички водія. Деякі водії звикли різко гальмувати і прискорюватися, а то й натискати на гальма безпосередньо перед світлофором. У той час як інші вибирають уповільнення, щойно світлофор стає червоним, і плавно зупиняються, у цьому випадку навантаження на гальмівну систему буде набагато меншим.

При екстреному гальмуванні гальмівна система зазнає більшого робочого навантаження
Зверніть увагу!
Транспортні засоби будуть наражатися на небезпеку під час руху, якщо гальмівні колодки дуже зношені. Але на відміну від заміни мастила при регулярному технічному обслуговуванні, у випадку з гальмівними колодками, важко визначити, потрібно їх вже замінювати, чи ні, це можна зробити тільки орієнтуючись на пробіг та час, тощо. Тому спеціалістам з обслуговування автомобілів потрібно регулярно перевіряти гальмівну систему.
Зараз гальмівні колодки підлягають заміні, коли площа тертя менша за 2 мм. А механіки можуть перевірити товщину гальмівних колодок за допомогою спеціального приладу. Але все ж зустрічаються проблеми асиметричного зносу через погане обслуговування. У цьому випадку потрібне ТО, щоб розібрати колеса та провести загальну перевірку товщини гальмівних колодок на внутрішній та зовнішній сторонах колісних гальм.

Спеціальний пристрій для вимірювання товщини гальмівних колодок
ADstyle №48