😲Чому знизилась якість та надійність сучасних автомобілів?🚍

Чому якість та надійність сучасних автомобілів знизилася?🤷

"Людина так любить одноразові речі, бо вона і сама одноразова"

Габріель Маркес🙂


Сучасні автомобілі не такі надійні, як раніше. Відоме твердження, яке чув, мабуть, кожен автолюбитель. Причому неважливо про які саме автомобілі йдеться: японські, німецькі, корейські чи американські.


А чи є підстави для таких серйозних висновків? На наш погляд, на жаль, так. По всьому світу виробляють набагато більше автомобілів, ніж потрібно для населення. Автомобільні гіганти виробляють все більше заводів з виробництва транспортних засобів, у тому числі автомобілів. До 2009 року виробництво автомобілів досягло максимального піка. Продавати їх не встигали й по всьому світу просто неба стали з'являтися величезні цвинтарі абсолютно новеньких автомобілів.🙃


Тепер ці автомобілі просто стоять і іржавіють по всьому світу: в Англії, США, Японії та Китаї. Світові виробники пішли б на все, що б і надалі тримати цю інформацію в таємниці.


А в чому власне проблема? Запитайте Ви. Проблема полягає у величезному автопарку не проданих автомобілів. Автовиробнику вигідно залишити абсолютно нові авто на таких стоянках, ніж знизити обсяги виробництва. Досить мало людей, які змінюють свій автомобіль щороку, більшість людства їздить десятками років на одному автомобілі. Салони ж просто не встигають продавати нові машини й тисячі, якщо не десятки тисяч нових машин, вирушає на утилізацію.🥺

Теж мені проблема... скажєте Ви. Нехай скоротять виробництво авто та немає проблем. 


Все вірно! Але це велика проблема! Не можна просто так взяти та скоротити обсяг виробництва! Пам'ятайте, що автовиробники самі нічого не виробляють: електроніка, скло, шини, пластик і т. п. приблизно 100 тисяч позицій з яких виробник збирає авто. Все це замовляють на профільних заводах та підприємствах. Це сотні тисяч робочих місць. Ці підприємства замовляють сировину. Їм його доставляють, а спочатку видобувають, а для цього інші підприємства будують верстати та обладнання. У суміжних областях також працюють сотні тисяч людей. І це далеко ще не все..👇


Тому може початися ефект доміно. Що може призвести до катастрофічних наслідків у металургії промисловості та в економіці країн загалом.


Як же змусити споживача знову і знову приходити в магазин автомобілів, залишаючи там гроші?🤷

Капіталісти подумали й винайшли термін: старіння. Системне, психологічне, планове та безліч інших видів старіння товару. Потрібно було, щоб обиватель звик до неминучості довічної погоні за новими товарами, а способів капіталісти придумали безліч.

Для блондинок достатньо аргументу: це вже не модно! Терміново змінюй фабію на актавію!». Офісному планктону досить натякнути, що вийшов новий рестайлінг улюбленого авто і взагалі як можна так довго їздити на одному авто, цілих 2-3 роки. Успішні люди так не роблять!

Такі міркування легко призводять до необхідності знижувати ресурс машини на стадії її створення. При цьому виробник робить так що обслуговування, ремонт із певного етапу починає превалювати над вартістю нового авто. Саме тому через перенасиченість ринку ще у 2000 році на таємній нараді автовиробників було укладено угоди про постійне зниження якості автомобілів, що випускаються.🔧


Це і призвело до неминучого слідування виробниками програми запланованого старіння. Пам'ятайте такий вислів: «до 2000-х років автомобілі були надійні, міцні та витривалі! Все що після, вже не те! Угода автовиробників та таємні наради, 2000 року підвели межу під надійними авто.

Планування старіння це загальний термін що означає, що виробник ще на етапі проєктування продукту явно або потай обмежує термін служби. Це дуже складно довести. Не одна компанія ніколи в цьому не зізнається! Однак, не офіційно під прихованими посадами в компанії працюють цілі відділи управління, які займаються розробкою інструментів щодо впровадження програмування старіння товару. Це факт!✊

«Ми виробляємо хорошу продукцію, переконуємо людей купувати її, а через рік усвідомлено змушуємо цю продукцію виглядати старомодною, застарілою. Ми робимо це з найважливішої причини: заради прибутку...»

Брукс Стівенс (Американський промисловий дизайнер, інженер та конструктор), 1958 рік.🤵


Вперше цей термін ввів саме Брукс Стівенс понад півстоліття тому. Насправді в автомобільній індустрії заплановане старіння почало застосовуватися за довго до того, як Стівенс озвучив свою доповідь. Ще 1924 року президент General Motors Альфред Слоун ввів щорічний редизайн автомобілів. Зовнішній вигляд автомобілів змінювали несильно, але й цього було достатньо, щоб викликати дискомфорт у споживача і підштовхнути його на купівлю нових машин. 


Перманентний рестайлінг швидко показав свою ефективність та успішно використовується автовиробниками й досі! Фактично це поняття було так широко визнано, що у 1959 році Volkswagen використав його у своїй легендарній рекламній компанії. Що допомогло вийти на новий етап запланованого старіння серед автомобільних виробників. Volkswagen пропонував себе як альтернативу. Його девіз говорив: «ми не віримо запланованому старінню! Ми не змінюємо автомобіль просто заради заміни!». Попри величезні можливості сучасних технологій, наприклад сталь, яку використовують в автомобілі, основу авто навмисне підганяємо під параметри найменшої довговічності й слабкої корозійної стійкості. А міцність агрегату порахована лише на 3-5 років експлуатації.


Різні авторитетні маркетингові агенції відзначають що рік у рік якість нових авто продовжує знижуватися. Пам'ятайте, що японські авто завжди вважалися еталоном якості та надійності, але нещодавно їх обійшли авто з Європи! Останні показники за перші 3 місяці експлуатації у японських авто виявлено 114 несправностей на 100 авто, а європейських 112. 114 і 112, здавалося б різниця не велика і є паритет, але сам факт кращої якості авто з Європи не був присутній на ринку вже багато років. Річ у тому, що Японці через сильне падіння попиту на авто на внутрішньому ринку приділили більше уваги технологіям запланованого старіння. Американці та Корейці теж не відстають від Японії у питанні зниження якості при виробництві авто. Мало того, що нові автомобілі виробляються за технологіями старіння, так їх ще й продають за кредитом за високими цінами й відсоток переплати за термін користування авто. Чи багато хто зараз зможе собі дозволити купити новенький авто не в кредит? А якщо не новий, а бу?😦


Через 5-6 років активної експлуатації авто починає сипатися і власник бере кредит і йде купувати новий авто або змушений оформляти кредит для ремонту свого старого авто. Не дивно чому кредит! Якщо Ви дізнаєтесь скільки коштує капіталка двигуна або акпп сучасного авто, то ви неприємно здивуєтеся!


Тим часом, виробництво не може зупинитися! Під час зупинки це буде крах! Так як для цього виробництва так само беруться кредити на купівлю комплектуючих, оплати праці працівників, інженерів, оренди приміщень. Господар авто виробництва сподівається на зростання продажів і продовжує випускати авто нових марок та комплектацій, які частково продаються, а частково осідають на цвинтарі нових авто. При цьому виробники та їх покупці винні гроші банкам. З кожним роком ці кредити стають дедалі важчими. Паразитична система не має запасу міцності, яка може витримати тривалу кризу! Паразитична система не має жодного запасу міцності, що може витримати тривалу кризу, нестачу ліквідності та відсутність купівельного попиту. У результаті колапс! Він уже настав!

Насправді тут нема чого дивуватися, надвиробництво авто це проблема всього світу. І сплановане старіння стосується не лише автомобілів. Цим процесом охоплено все світове виробництво у всіх галузях. У світі цей процес називається ефект лампочки. Як ви думаєте, скільки може горіти лампочка розжарювання? 1 місяць, рік, 10 років?🤔

Можливо я вас здивую, але 100-річна лампочка розжарювання горить вже 121 рік в одній пожежній частині міста Лівермор, штат Каліфорнія. Вона почала світити в 1901 році і світить до цього дня в той час як для сучасної лампи нормальною роботою вважається лише 1000 годин роботи. Столітню лампу часто наводять як докази існування бізнес-стратегії відомої як: «заплановане старіння». Відповідно до цієї теорії нічого не заважає виробляти лампи розжарювання та різні інші вироби з терміном служби кілька десятків років. Але компаніям це не вигідно і тому вони штучно скорочують термін служби виробів, що випускаються.

На прикладі лампочки. Технічне пояснення таке. Придатна для комерційного виробництва модель електрична лампа була розроблена Томасом Едісон приблизно в 1880 році. У ранніх модифікаціях до яких і відноситься сторічна лампа розжарювання піддається вуглецева нитка, а не тонка вольфрамова спіраль, яку стали масово встановлювати через 30 років. Ось і відповідь. Причина довговічності столітньої лампи – це її нитка, яка у вісім разів товща, а значить на багато міцніше ніж тонкий металевий дріт як у сучасних моделях та прикладів тисячі: телефони, електроніка, одяг, взуття, буквально все! Просто загуглить наприклад чомусь електробритви наших батьків і дідів працюють ще досі, а сучасні бритви два, ну максимум 3 роки.👍


Але повернімося до автомобілів! Як ви вже зрозуміли, автоконцерни використовують для виробництва своїх виробів компоненти свідомо із закладеним та обмеженим ресурсом. Так задумано виробником і цього вже не зміните.

Як би ви не любили свою машину. Як би ви за нею не стежили. Рано чи пізно прийде старіння, і тут не тільки про зовнішній імідж чи сприйняття. Це не так важливо, як те, що техніка починає відверто сипатися. З відси у сучасних авто акпп, що не обслуговуються, дорогі запчастини, складний ремонт і часті поломки. Відповідно, падіння ціни на вторинному ринку. При чому машина з інженерної точки зору спроектована таким чином, щоб ускладнити замінити механікам цих самих деталей, а отже збільшити вартість робіт і зробити не вигідним її післягарантійний ремонт для власників.😑


Вихід із ладу навіть незначної деталі веде до заміни вузла у зборі. Загув ступичний підшипник = міняй маточину. Зламалася кульова=міняй важіль підвіски. А датчик масла витрати повітря, що продається тільки разом з патрубком. Вартість деталі через це зросла у кілька разів. Таких прикладів безліч!

Які ж матеріали, що застосовують під час виготовлення деталей? Наприклад, в дросельній заслінці автомобілі в шкоді є шестерня яка регулює відкриту або закриту заслінку. Зроблено вона із пластику! Деталь розміщена у двигуні, де високі температури, регулярне навантаження, деталь постійно рухається при тому, що пластик неминуче плавиться.

Ще одна підступна пастка чекає на автовласників в офіційному мануалі. Він не рекомендує прогрівати та обкатувати двигун. Міняти масло взагалі не потрібно! Воно розраховане на весь термін служби авто. Скільки автомобіль буде у ваших дбайливих руках, нікого не хвилює. Саме такими способами автовиробники цілеспрямовано скорочують термін служби автомобілів. Але більшість людей продовжує вірити в прогрес, сучасні технології та новітню енергозберігаючу олію на "кастрованому" пакеті присадок нібито витримують 15к кілометрів. Це насправді сумно. Інженери з минулого знали: «зламатися може все!» тому закладали ремонтні розміри і не один. І малювали на своїх кульманах такі конструкції, які дозволяли замінити будь-що без особливих витрат! Також вони знали що прийняти навантаження має метал.🤖

Якщо металу немає, то не врятують вас ніякі ковані поршні зі струменевим охолодженням! Тому що їх полегшили та зменшили у розмірах що далі нікуди. Металу там немає і навантаження нікуди приймати. Ніякий даунсайзинговий двигун не прослужить стільки скільки міг орати його дідусь зі своїми ремонтними ресурсами, капіталами та обсягом навантаження. Їх сучасні колеги йдуть іншим шляхом: замість тривалої ремонтно придатності вони воліють безпроблемний, але обмежений ресурс. Від'їздило авто 100 тисяч: купуй новий двигун! Навіть незначні зміни потужності двигуна або появи нової опції представляють як інновацію та активно її рекламують. Таким чином ваш автомобіль старіє не лише зовнішнє, а й технічно.🔧

Заплановане старіння – це невіддільна частина капіталістичного суспільства споживання.


У таких умовах економіка витрачає набагато більше природних ресурсів та створює величезну кількість відходів. Крім того безперервна гонка за новими товарами робить споживачів вкрай марнотратними, а багатьох просто вганяє в боргову яму. Опитування, що проводяться серед автомобілістів: «чи хочуть вони їздити на вічному авто який ніколи не зламається?=Ні ми не хочемо! Така машина швидко набридає, а хочеться все нових і нових плюшок у вигляді цифрових приладів та планшетів на всю передню панель!🚜

Виходить, що одноразовість автомобілів і всієї техніки в цілому всіх влаштовує. У зомбованому світі масового споживання не може бути інакше! Напишіть, що Ви думаєте з цього приводу і хотіли б ви мати вічний автомобіль. Сподіваюся ця стаття допоможе вам замислитися та переосмислити багато речей. Не ведіться на рекламні фішки і вчасно обслуговуйте своє авто!🤝